بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

بازی عجیب که باعث تقویت هوش می شود :

پژوهشگران معتقدند شما با انجام این بازی می توانید هوش خود را بالا ببرید و ...

هوش بیشتر با خاک بازی !

پژوهشگران عقیده دارند قرار گرفتن در معرض برخی باکتری‌های محیطی دارای خواص ضد افسردگی بوده و توانایی یادگیری را افزایش می دهد.

بر اساس نتایج تحقیقی که در یک صد و دهمین نشست عمومی انجمن آمریکایی میکروبیولوژی ارائه شد، یک گونه باکتری موسوم به Mycobacterium vaccae که گونه ای از باکتری موجود در خاک است ازطریق استنشاق یا سیستم گوارشی وارد بدن می شود و می تواند میزان یادگیری فرد را افزایش دهد.

در آزمایشی که در این خصوص به عمل آمد مشخص شد تزریق این نوع باکتری به بدن موش رشد برخی از نورونهای عصبی را تحریک کرده و به افزایش سطح سروتنین و کاهش نگرانی‌ها منجر می‌شود.

پژوهشگران عقیده دارند از آنجایی که سروتنین نقش مهمی در یادگیری بر عهده دارد بر این اساس ورود باکتری یاد شده به بدن می تواند باعث افزایش سطح این عصب شده و توانایی یادگیری را افزایش دهد.

آزمایش انجام شده بر روی موش نشان داد تزریق این باکتری به افزایش قدرت یادگیری موش‌ها به میزان دو برابر منجر می شود و از سوی دیگر در جریان یادگیری نشانه های اضطراب در موش کاهش می یابد.

پژوهشگران تاکید دارند که بر این اساس می بایست محیطهایی جهت فعالیت کودکان و افزایش سطح یادگیری آنها در خارج از محیط مدرسه و خانه فراهم شود تا از این طریق به یادگیری کودکان کمک شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
صدف چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:42 ب.ظ http://www.istgah.asantabligh.com

سلام خوبی ؟ وبلاگ قشنگی داری !یه سری هم به ما بزن ...هرچی دلت می خواد تو سایت من هست ممنون ازلطفتون راستی یه موقع واسه تبادل لینک اونم با (جایزه ویژه)اگه موافق بودی به این آدرس مراجعه کن گلم http://istgah.asantabligh.com/tabdol1.phpl

سارا پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:19 ب.ظ

مدیر محترم
نویسندگان محترمه
محض رضای خدا وبلاگو به روز کنید

سلام خانوم راموز چشم باید ببخشید .حتما همین کارو میکنیم از این همه توجه تون تشکر می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد